COVID-19 בישראל

לראשונה מאז תחילת המגיפה: רק שבעה רופאים ורופאות בבידוד

הסוגיה המרכזית בימים אלה ממשיכה להיות מניעת כניסת זני נגיף בעייתיים מחו"ל | גל תחלואה משמעותי ביישובים פלסטיניים ביהודה ושומרון ובעזה

אחות בעזה מציגה את החיסון לקורונה ספוטניק 5. צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הדו"ח היומי של משרד הבריאות שפורסם הבוקר (א', 09:00) ממחיש עוד יותר את הירידה בתחלואת הקורונה בישראל: אתמול אובחנו רק 86 מאומתים חדשים ומחצות ועד מועד הדיווח עוד 22 כאשר הממוצע השבועי ירד ל-239 ביום. שיעור הבדיקות החיוביות בשבת עמד על 0.8% מתוך 11,173 בלבד שנעשו.

רק שבעה רופאים ורופאות נמצאים עתה בבידוד מתוך 105 עובדי בתי החולים. כן נמצאים בבידוד 33 אחיות ואחים.

רק השבט הבדואי אבו-קורינת מסומן באדום לפי תכנית הרמזור לאחר ש-20% מהנבדקים בו נמצאו עם תוצאות חיוביות.

מקדם ההדבקה הארצי לפי הדו"ח הוא עתה 0.73, בחברה החרדית עלה מעט ל-0.9 אבל בחברה הכללית (חילונית) הוא 0.75 ובחברה הערבית 0.74.

מתחילת המגיפה אובחנו בישראל 835,871 עם קורונה. בבתי החולים מאושפזים הבוקר 418 חולים, מהם 263 במצב קשה ובהם 153 במצב קריטי ומתוכם 139 מונשמים. מניין המתים הוא 6,294, לאחר שבשישי נפטרו עשרה חולי קורונה ובשבת שישה נוספים.

עד כה חוסנו בישראל במנה הראשונה 5,310,216 ומהם 5,310,216 במנה השנייה. יותר מ-200 אלף בני 50 ומעלה עדיין לא חוסנו.

הדו"ח המקביל של מרכז המידע למאבק בקורונה (אמ"ן) מדגיש הבוקר: "היקף התחלואה בארץ ממשיך להיות נמוך, על רקע הישגי חיסון 'פייזר' בישראל. למרות הסימנים המעודדים בעניין היקף התחלואה הנמוך, אנו ממליצים להיזהר משאננות, להמשיך להקפיד על ההנחיות, גם במהלך שבוע זה שבו יצוין יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וייחגג יום העצמאות.

"יש למנוע כניסת זני נגיף בעייתיים מחו"ל. בחודשים האחרונים זוהו זנים הנקשרים בסיכון מוגבר להדבקה חוזרת של מחלימים (בפרט הזן הדרום אפריקאי, הזן הברזילאי וזן ניו יורק). החשש הוא שזנים אלה ימשיכו להתפתח ולצבור מוטציות נוספות, עד שבשלב מסוים יאיימו גם על מועילות החיסונים".

הסוגיה המרכזית בימים אלה ממשיכה להיות ניהול הסיכון בישראל ביחס לכניסת וריאנטים שכאלה. באמ"ן מציינים כי נדרש מאמץ למניעת כניסתם בעיקר מדרום אמריקה ומרכזה, לצד ארה"ב ואירופה, וכן נדרש מאמץ להגבלת תפוצתם בארץ.

כמו כן צוין כי ביישובים ובערים פלסטיניות ביהודה ושומרון וכן בעזה יש גל תחלואה משמעותי. בעולם קיים עתה מחסור בחיסונים והעלייה בתחלואה במדינות רבות היא על רקע זה. משבר החיסונים מתבטא בקצב חיסון איטי לצד חשש מחיסוני "אסטרה זניקה", מה שמביא להגברת הלחץ של המדינות השונות לרכישת חיסוני "פייזר" ו"מודרנה".

דו"ח אמ"ן מדגיש כי "עיכוב בהשלמת רכישת חיסוני ההמשך מחברת פייזר עבור ישראל עלול לפגוע ביכולתנו לשמר את ההישגים המרשימים של חיסונים אלה בארץ. לפי דיווחים בתקשורת, עקב המשבר הפוליטי מתעכבת העברת כספים שישראל התחייבה לשלם ל"פייזר".

על רקע הסיכון להדבקה חוזרת של מחלימים, מחברי הדו"ח מזכירים כי מנת חיסון אחת משפרת מאוד את ההגנה של מחלימים מפני הוריאנטים הקיימים.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  19-COVID,  יהודה ושומרון,  תחלואה ותמותה,  מגיפת הקורונה,  חדשות
תגובות